2025年2月28日金曜日

おかげさまで10期目を終えることができました! Thanks to Your Support, We Have Successfully Completed Our 10th Fiscal Year!



こんにちは。ひとり社長として高圧ガス設備の検査を主にする会社を経営しております、安居社長です。

今日は2月末日でしたので、会社の期末でありました。

2015年4月に創立しまして、今日10期目を無事に終える日を迎えることができました。

これもひとえにここまでお世話になったお取引先様があってのことでございます。
心より御礼申し上げます。

この10年の間には様々なことがあったように思います。
出会いもありましたし、人生の先輩方との別れを経験することもありました。

今思うと、創立当初からは想像もつかないほど多くのお取引先様とお付き合いさせていただくことができました。

大手ガスディーラー様とお取引させていただいたり、検査業界の大手企業様とお取引が始まったり、人につないでいただいて、カグラベーパーテック様の代理店にも登録していただけました。

人からいただいたご恩を返せたわけではありませんが、受けたご恩はまた別の人へ渡していくものだとも考えております。

私が私のお客様やお客様のお客様へ仕事を通じて恩返しという形で少しでも世の中のためにお役に立ちたいという思いでこの10年走ってまいりました。

お役に立つためには、機会をいただかなければお役に立とうと思っても立つことはできませんでした。
その機会をこの10年の間にたくさん与えていただけたことは改めて振り返ってみるまでもなく、本当に幸せなことだったと思っております。

会社とは、それ自体が法人という擬人化した存在ではありますが、担当者さんはじめ、個々人の塊でもあります。
その担当者さんが私たちとのお取引の中で少しでも
「NEXTさんにお願いしてよかったな。」
と感じていただけるようにするにはどうしたらよいだろうか?と考えてきました。

心遣いであったり、人として他者を尊ぶこと。
自分が邪悪にならないこと。
仕事をいただけることへの感謝。

言葉にすれば簡単なことでも、それらはどれも一筋縄にはいかないことが多いですが、少しでも、いっときでも実現できるように精進してまいりました。

担当の方から周りの営業さん工事担当の方へご紹介いただいた時などもあり、本当に嬉しく感じることもたくさんありました。

人の喜びとはなんだろうか?と考えた時、その解として誰かの役に立てた時だと思うのであります。

自分のことは置いて、お客様がご依頼してくれたことに対して。目の前の仕事に対して。頭を使って課題に取り組んで仕事を終えた時。
お客様の「ありがとう。助かったよ。」という一言が私たちの明日への活力になっていきます。
それで私たちサービスマンたちが幸福に満たされているのだと、心から実感するのです。

だから、私も同じように伝えたいのです。

何気ない優しさや気遣いが人の幸せを作っているのだということをこの身を持って感じました。
そして、私たちは寄り添いながら力を合わせて世の中の問題に挑んでいっているのだとも感じています。

この先の10年は、共に仕事をしたくなる仲間作りを目指してまいります。
自分が思う仲間作りとは、お客様もお客様が作る製品も含めて、私たちが幸せの輪をもっともっとひろげていくということです。

ガス設備の検査サービス業、非破壊検査サービス業を通じて、私たちがどこまでそれを実現できるのか。
そして、現状に甘んじることなく変化し続けることをやめない、チャレンジング企業であり続けたいと考えております。

現状維持は停滞である。という言葉を忘れないように、次の10年も歩んでいくことを誓います。

これからもどうぞ、株式会社NEXTをよろしくお願いいたします。

ではまた!



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Hello, this is President Yasui. I run a company specializing in high-pressure gas equipment inspections as a solo entrepreneur.

Today marks the end of February, which means the end of our fiscal year.

Founded in April 2015, our company has successfully completed its 10th fiscal year today.

This milestone is entirely thanks to our valued clients who have supported us along the way. I sincerely express my deepest gratitude.

Looking back over the past ten years, so much has happened. We have met wonderful people and, sadly, bid farewell to some respected mentors.

Reflecting on the journey, I could never have imagined working with so many clients when we first started.

We've had the privilege of collaborating with major gas dealers and leading companies in the inspection industry. Additionally, through valuable connections, we became an authorized distributor for Kagla Vapotech.

Though I may not have fully repaid the kindness I’ve received, I believe that goodwill should be passed forward.

Through my work, I have strived to give back to my customers and their customers, making even a small contribution to society.

However, to be of service, opportunities must be granted. Looking back, I realize how fortunate we have been to receive so many opportunities over the past decade.

A company is a legal entity, but at its core, it is made up of individuals—each with their own thoughts and responsibilities.

I have always asked myself:
"How can we make our clients think, 'I'm glad I chose NEXT'?"

Thoughtfulness, respect for others, maintaining integrity, and gratitude for the work entrusted to us—these are simple in words but challenging in practice. Still, we have worked tirelessly to embody these values, even if only momentarily.

I have been deeply moved when clients introduced us to their colleagues in sales or engineering. Moments like these remind me of the true joy of work.

What brings happiness to people? I believe it is the ability to be of service to someone.

Setting aside personal concerns, focusing on the client's request, and tackling challenges head-on—when we complete our work and hear a simple "Thank you, you really helped us," that gratitude fuels us for the future.

It is in these moments that we, as service providers, feel a profound sense of fulfillment and happiness.

That is why I want to share the same kindness and appreciation.

Small acts of kindness and consideration create happiness. Through our work, we are not just solving problems—we are supporting each other and working together to make a difference.

Looking ahead to the next ten years, our goal is to build a team that people genuinely want to work with. To me, team building means expanding our circle of happiness, including our customers and the products they create.

Through gas equipment inspections and non-destructive testing services, we aim to realize this vision.

Moreover, we will continue to embrace change and challenge ourselves, refusing to become complacent.

"Maintaining the status quo is stagnation."

With this in mind, we embark on the next ten years with renewed determination.

We sincerely appreciate your continued support of NEXT Corporation.

See you again soon!


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