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今までの業界の慣習だからしょうがないよ
というようなことを言う人がいますが、決してそんなことはないと思います。
常識を疑うということをやってみると、今まで当たり前だと思っていたことがおかしいと気付くこともあると思います。
これってやる必要があるのか?
なんのためにやっているのか?
何をきっかけにして始めたのか?
そういうことを深く掘り下げていくと、あの人が言ったから始まったということでも、当の本人は実はもういいと思っているということもあります。
人がいない、サービスの質は上げていきたいという世界線で生きる僕たちは、無駄なことをしている余裕はあまりありません。
しょうがないとか当たり前だということは固定観念で凝り固まっているだけで仕事にまとわりついてしまった贅肉のようなものである可能性があります。
贅肉を削ぎ落として、コストを下げて、お客様により価値あるものを提供していくことが我々の仕事です。
自分たちが利益を積み重ねて存続していくということを社会の利益だと思っていただけるような、そんな仕事をしていく必要があります。
自分たちだけでは全然ダメです。それでは意味がありません。
お客様含め、ステークホルダーの方々にも価値を提供して、利益を享受していただく必要があります。
まずはそこです。
自分はあと。相手が先です。
たまに自分のポリシー、いやこだわりみたいなものを振りかざす人がいますが、他人からしたら、「あ、そう」と思うことばかりです。
(もちろん、共感する人もいるとは思います。)
こだわりが邪魔をしてしまうこともあります。
こだわりに固執しない方がいいこともあります。
これでしかやれない、ということはしょうがない、ということはないということと同じだと思っています。
では、また明日!
Hello, I'm Yasui, the solo president of a company specializing in the inspection of high-pressure gas equipment. In this blog, I write about my thoughts, everyday observations, and experiences during business trips. I appreciate your company till the end.
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Some people say, "It's the industry custom, so it can't be helped," but I don't think that's ever the case.
When you start questioning common sense, you might realize that things you took for granted are actually strange.
Is this necessary?
Why are we doing this?
What was the reason it started?
By digging deeper into these questions, you might find that something started because someone said so, but the person who started it now thinks it's no longer needed.
In our world, where we aim to improve service quality despite a shortage of personnel, we don't have the luxury of doing unnecessary things.
"It's inevitable" or "It's the norm" might just be fixed ideas that cling to our work like excess fat.
Our job is to trim the fat, reduce costs, and provide more valuable offerings to our customers. We need to perform work that allows society to see our accumulated profits and continued existence as beneficial.
We can't do it alone. That's meaningless. We need to provide value to our customers and stakeholders, allowing them to enjoy the benefits.
It starts with them, not us. They come first.
Sometimes, people wield their policies or obsessions, but to others, it often comes across as "Oh, okay."
(Of course, some people may sympathize.)
Obsession can get in the way. It's sometimes better not to be fixated on it.
Not being able to do it any other way is the same as saying "it can't be helped."
See you again tomorrow!